FAQ – Ofte stillede spørgsmål

Spørgsmål til din bestilling

Alle spørgsmål til din ordre, fejl eller mangler skal rettes direkte til pizzeriaet du har bestilt fra. Nummeret står på din kvittering. Sammen bør I kunne finde en løsning. Du kan evt. læse mere om spørgsmål til din bestiling nederst på denne side.

Hvordan fungerer jeres priser?

Hos Yappii bruger vi ikke menukort. Vi har i stedet lavet en mere fleksibel og gennemsigtig prisstruktur. Hos os er det den enkelte pizzamand, der bestemmer start- og ingrediensprisen på de forskellige typer af mad. På en almindelig pizza koster ingredienserne typisk 2 – 5 kr., hvoraf prisen på pizzaen stiger, jo mere fyld der bliver puttet på.

Da vores prisstruktur er anerledes end på dem på menukortet, betyder det, at priserne aldrig vil være 100% ens. Dermed, vil du som bruger af Yappii opleve, at priserne kan variere i det små. I samarbejde med pizzeriaerne bestræber vi os altid på, at denne variation er inde for rimelighedens grænser, og at den varierer så lidt som muligt. Er der brugere som er prisbevidste, så har vi indbygget en prissammenligningsfunktion i bestillings flowet, som gør det muligt, at se prisen for den pågældende ordre hos de forskellige pizzeriaer i lokalområdet.

Hvorfor bruger Yappii ikke menukort?

Hele idéen med Yappii er at gøre det nemt, hurtigt og sjovt at bestille pizza. Vi ved, at langt størstedelen af alle der bestiller pizza har en personlig favorit. Det er derfor ikke nødvendigt med et menukort. De fleste kender også det, at skulle tilføje eller fjerne en eller flere ingredienser, for at kunne få den pizza de ønsker. Ved at bygge den selv, fjerne login og menukort, så sparer vi altså vores brugere en masse tid – imens vi gør det sjovt.
Udover det, så synes vi også, at en durum, pita eller burger også bør kunne laves på egne præmisser.

Manglende ingredienser?

Hos Yappii har vi igennem en omfattende, men simple optælling fundet frem til hvilke ingredienser, grillretter og drikkevarer størstedelen af de danske pizzeriaer har. Det er dog ikke alle pizzeriaer, som nødvendigvis har det hele. Vi ønsker dog at tilfredsstille vores brugere og favne bredt. For os er det derfor en fin balancegang mellem hvad vores brugere ønsker at spise, og hvad der er mest tilgængeligt.
I nogle få tilfælde kan du derfor opleve, at nogle pizzeriaer ikke kan lave præcis den mad du har bygget. Denne udfordring er vi velvidende om, og vi vil løbende være opmærksom på brugernes efterspørgsel og pizzamændenes udbud. Jo større og hurtigere udbredelse Yappii får i det danske land, jo sjældnere vil dette forekomme.

Hvad betyder det, når jeg bestiller hurtigst muligt?

Alle pizzeriaer der indgår et samarbejde med Yappii, skal angive en maksimum leveringstid, de forventer at skulle leve op til. Dette gælder både ved afhentning og levering. Når du bestiller hurtigst muligt, så laver pizzeriaet din ordre så hurtigt de kan. Typisk vil de derfor, gå i gang med at håndtere din ordre med det samme. 
Det er dog væsentligt som bruger, at have forståelse for, at hurtigst muligt og tiderne generelt kan variere alt efter travlhed hos pizzeriaerne. Således er der altså flere danskere der spiser pizza fredag aften end tirsdag middag. Tiderne kan derfor variere – og er ca. tidspunkter.

Hvilke pizzeriaer kan jeg se på listen?

Ud fra den lokalitet du vælger med GPS eller din indtastede adresse, så vil du se pizzeriaer i 10 km. radius. Første gang du logger ind og Yappii finder et pizzeria til dig, så vil det være det pizzeria som er tættest på dig. Det er også herfra at dine priser udregnes, inden du senere kan sammenligne dem med de øvrige pizzeriaer.

Hvorfor skal Yappii bruge min GPS?

Yappii-appen bruger din GPS, så vi kan finde åbne pizzeriaer i dit område. Denne anvendes til udregne, hvor tæt du er på pizzeriaer, når du skal vælge, hvem der skal håndtere din bestilling.

Hvor stor er en familie og kæmpe pizza?

Størrelserne på familie og kæmpe pizzaer kan variere fra sted til sted. Når Yappii indgår et samarbejde med et pizzeria, angiver de om de har mere end en størrelse familiepizza. Det er der mange som har, hvoraf at familiepizzaen typisk vil være nok til 2-3 personer. En kæmpe pizza er nummeret større og vil typisk være nok til en familie på 4-5. Størrelserne og priserne på disse kan variere fra sted til sted, og det er den enkelte pizzamands måde at lave en familie eller kæmpe pizza på, som gælder.

Skal jeg have en bruger for at bestille mad?

Det kræver ingen login at bestille din takeaway igennem Yappii. Det betyder, at der er ingen obligatorisk oprettelsesproces, bekræftelses mail eller lignende. Det synes vi selv er smart.

Kan jeg genbestille min mad?

Selvom Yappii ikke stiller krav til login, så kan du ved et enkelt klik genbestille præcis den mad du tidligere har bestilt. Det betyder, at ved et enkelt klik, så ryger du direkte i kurven og videre til betaling. Anden gang du bestiller mad, der kan det derved gøres endnu hurtigere end første gang.

Kan jeg forudbestille min mad?

Du kan forudbestille din mad på dagen. Det er dog kun muligt at forudbestille ved de pizzeriaer, som er ’åbne’ og online i appen. Hvis et pizzeria åbner kl. 16.00 og du ønsker at forudbestille til kl. 18.00, så kan du først afgive din bestilling fra kl. 16.00 af.

Andet mad

Yappii har udvalgt det mest populære og gængse mad hos pizzeriaerne, udover pizzaer, burgere, durums og pitaer, som du kan bygge. Maden kommer som beskrevet på listen. Det kan ikke garanteres, at alle pizzeriaer har samtlige retter. Vi har udvalgt dem, som langt størstedelen har, men som bruger vil man opleve, at alle eksempelvis ikke sælger pølsemix.
Hvis du som bruger bestiller salat, så er det den enkelte pizzamands fortolkning af denne. Dermed skal man som kunde forvente, at en græsk salat eksempelvis ikke er 100% ens blandt de forskellige pizzeriaer.

Hvordan kan jeg betale?

Du kan betale med MobilePay eller Visa/Dankort. Det foregår til sidst i flowet, hvoraf du efterfølgende vil modtage en kvittering.

Kan jeg bestille via en computer?

Det kan du ikke i øjeblikket, men vi arbejder hårdt på at det bliver muligt. Her har vi tilladt os at tænke lidt ud af boksen, så du må gerne glæde dig.




Spørgsmål til min bestilling

Hvor bliver min mad af?

På din kvittering står der hvornår din ordre forventes leveres. Husk på at tiden er vejledende. Der står også et telefonnummer til pizzamanden, hvoraf du bedes ringe til ham for at få et præcist svar.

Hvis nu min ordre er forkert?

Hvis du skulle være så uheldig, at du har fået forkert mad leveret, så skal du straks ringe til det valgte pizzeria for at finde en løsning. Kan du ikke løse situationen med pizzamanden, så bedes du venligst kontakte os på chatten.

Hvis ikke du er tilfreds med den bestilte mad?

Hos Yappii stiller vi krav til de pizzeriaer vi samarbejder med. I fremtiden vil det være muligt at rate din bestilling i appen. I øjeblikket kan du angive din feedback ved at trykke her.
Vi bestræber os på, at skabe gode oplevelser for vores brugere hver gang Yappii anvendes, hvoraf vi meget gerne hører fra dig, hvis du har haft en træls oplevelse. Det er det enkelte pizzeria, som har ansvaret for maden og leveringstiden, men vi vil kun arbejde sammen med de pizzeriaer, som husker det hver gang. Har du feedback eller oplevet problemer, så send en mail til feedback@yappii.dk og du hører fra os indenfor 24 timer.

Hvis nu jeg vil ændre noget i min bestilling?

Hvis du ønsker at ændre noget i din bestilling, så skal du ringe direkte til pizzamanden. Husk på, at hvis han allerede er gået i gang med at tilberede din mad, så er det ikke sikkert, at det er muligt.

Hvis nu jeg vil annullere min ordre?

Hvis du allerede har betalt med MobilePay eller dankort, så er bestillingen bindende. Du kan derfor ikke annullere din ordre.